Boktiteldilemma

Tack alla som röstade om bästa boktiteln! Och det finns fortfarande möjlighet att göra det, för er som inte har gjort det ännu :-).

Vinnartitel (eller i alla fall ledare) i omröstningen är En borste av elfenben. Det har också varit arbetsnamnet på boken sedan rätt lång tid tillbaka.

Mannen i myren låter rätt spännande, och det flyter på bra med allitteration. Men jag tycker att det låter mer som en deckare, och jag vill inte vilseleda läsarna, då det inte är en deckare utan snarare en romantisk spänningsroman med övernaturliga inslag.

På sista tiden har jag börjat luta åt Hemsökt då jag tycker det låter spännande, samtidigt som det har ytterligare en innebörd än ”att det spökar” men det fattar man först när man läser boken. Men Hemsökt har inte fått så många röster så kanske att jag ska tänka om där.

Och kanske är det till och med så att förlaget (om jag nu blir antagen) bestämmer/väljer titel? Men det skadar ju inte att ha några förslag!

 

 

Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Boktiteldilemma

  1. Carola skriver:

    Hemsökt är också ett bra namn men jag föll för En borste av elfenben just för att det var så unikt, vackert och fångade min nyfikenhet.

  2. Anna Keiler skriver:

    Tack Carola 🙂 Kanske bara det att jag haft En borste av elfenben som arbetsnamn så länge så att jag tyckte det började bli tråkigt och ville hitta på nåt nytt. Men man ska ju oftast lita på sin första impuls, är det inte så?

  3. Carola skriver:

    Tänk vad många gånger jag har insett att jag ska lyssna på första impulsen. Har nyligen fått tydlig respons från de som läst mitt manus att jag ska göra en ändring som jag själv tänkt på länge men dragit mig för. Nu ska det bli av :).

  4. Anna Keiler skriver:

    Jag hade också en sådan ändring som jag visste att jag borde göra, men som jag tog tag i först när min testläsare sa att jag borde ändra.

Lämna en kommentar